דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תביעה נגד הבעל- הקדם תלונה למכה! 

מאת    [ 22/01/2013 ]

מילים במאמר: 500   [ נצפה 2995 פעמים ]

   נשים רבות פונות בתלונה למשטרה, ובבקשת צו הרחקה מהבית ופונות לבית המשפט לעניני משפחה לשם כך.  הן עושות זאת כשבאמתחתן תלונה שהגישו נגד הבעלבמשטרה,  וזאת כדי לגרום לכך יורחק מהילדים המשותפים ושהיא תוכל לעשות כל אשר עולה בדעתה, ללא שהבעל מפריע לה. מאחר שבית המשפט חווה אירועים קשים שמובאים בפניו, מאחר שמעשי האלימות והרצח נגלים לנגד עיניו של השופט בטרם יחליט בתיק החדש שבפניו, הרי שהשופט נזהר שבעתיים כשהוא שומע על אלימות של הגבר כלפי האשה, ומרחיק את הבעל "ליתר ביטחון", מהבית המשותף לבני הזוג שאין השלוה שורה במעונם.

מצב זה שאין מאמינים לגבר עלול להשקיעו מורלית, והמשך "המלחמה" על זכויותיו נעשית כשהוא כבר עם "נוקאאוט" שקשה לא לשאת. קורה לא אחת שלמרות שהגבר אף מוכה או נפגע מאלימות של האשה דווקא, והאשה שהודרכה קודם לכן, משכילה להקליט אותו בעקבות האלימות מקלל את אשתו ומאחל לה מתוך זעמו ש"ישבור לה את העצמות" או "את עוד תראי ממני". נכון שכך אין מדברים אל אשה ובכלל, אך השופט או השופטת מאמינים לאיש, וברור שהאשה איננה מקליטה את כל האירוע, ולצערנו, "התמונה" שנגלית ומושמעת לשופט הם ה,איחולים, והאיומים של הגבר כלפי אשתו.

תוסיפו לכך, לבמירב המקרים, הגבר נראה יותר גדול פיזית מהאשה, והשופט שרואה את "הגדלים" של הגבר והאשה נוטה לחשוב שפיזית ופיזיקלית, ה"גודל כאן קובע", ומאמין לאשה שהאיום ממשי- ומכאן ועד להרחקת הגבר מהבית הדרך קצרצרה ביותר. ולך תוכיח "שאין לך אחות" או ליתר דיוק, שהאשה היתה אלימות והאיומים היו תגובה במילים של הגבר לאשה הפוגענית.

במקרה כזה, ניתן להיזכר במעשי דוד המלך כלפי נבות, כשהמלך חשק בכרם שלו, דאג שיוצא מהכרם שלו ומאשתו, ובעל חללאחר מכן את הכרם ואת האשה.  מה שנקרא אצלנו מאז_ "הרצחת וגם ירשת?" רק שכאן הדברים מכוונים אל האשה המכה והמרחיקה. 

  מה ניתן לעשות. ובכן עדיף להיות נסמך על ייעוץ לאורך כל הדרך של עו"ד שעוסק בתחום האישות ואף ידע במשפט פלילי קיים אצלו. במאמרנו זה נדגיש לכם מה הדרך שיש לנהוג על פיה.

ברור שאין להיות אלים כלפי האשה ולהימנע מהתבטאות מילולית ופיזית כלפי האשה לחלוטין.

יש להיות ערני לגבי מעשי הגבר, ולא לאפשר לאשה שתהייה לה כל עילה שהיא לומר ולהתלוננן במשטרה- "הוא מאיים עלי! אני חוששת לחיי והוא היה ועכשו אלים כלפי!"

מעשה בבעל שאשתו כדי להשיג מטרה כפולה- "לחמם" אותו ולהרגיז אותו סימסה לו: "חמורה היתה ההתנהגות שלך כשרצית לסגור על היד שלי את הבגאז'!" היא רצתה שיתעצבן, יכה אותה "מעצבים", ואם לא... "לפחות תהיה לה תשובה ניצחת ממנו,  שתוכל להשתמש בה, ולהראות שהנה האיש אלים!!!  ולהשיג צו הרחקה למצער ומעצר במקרה הטוב יותר. עבורה, כמובן!

הבעל הבין שיש כאן מלכודת נהג באיפוק וכתב לה את האמת- לא ניסיתי לסגור דלת אחורית על היד שלך, הרי אמרת שאהני מונע ממך להגיע לתא האחורי ושהרחקתי אותך ממנו....

ולא היה די בכך, האיש קיבל מאיתנו הנחיה לגשת למשטרה, להראות חילופי ההודעות, ו"להכין" את המשטרה לבישולי תלוהנות על אלימות מצידו. וכך ניסתה האשה לעשות, הבחור קיבל אישור על כך שהתלונן כי האשה טופלת בו אשמה, וכך "הקדים תלונה למכה".

חשוב ביותר להיזהר ולהיות ער לעובדה שעלולה לנחות על הגבר תתלונה שאין בה ממש, אך יש בה סיכון רב ביותר!

עו"ד יואב צח וכס

 

עו"ד נוטריון ומגשר יואב צח וכס.


רח' העצמאות 54, העיר, חיפה.


www.law-a2z.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב